Yeah, evil is good! xD

Jag har väl inte direkt känt mig på topp idag, for hem tidigare från skolan och gick förbi Mamma och bunkrade upp med panodil. Men när jag fått i mig en eller två av dem och vilat ett tag så kändes det bättre. Men det jag skulle komma fram till, själva saken jag ville berätta var att när jag gick över skolgården för att gå hem så gick jag förbi två små blonda flickor i rosa overaller.

En av dom stirrade på mig och viskade till sin kompis med road skräck: "Vad läskig hon ser ut!" och den andra svarade med att titta upp och skrika lite tillgjort xD. Hon kom sedan lite försiktig fram till mig och sa. "Aah, du ser ju ut som en häxa!". Jag skrattade lite och svarade med: "Tycker ni verkligen att jag ser så läskig ut?". Och båda svarade i kör och med ögon stora som apelsiner: "Jaaa!!". Jag bara fortsatte skratta lite och gå därifrån medan dom intresserat stirrade efter mig xD.

Haha, det är första gången något sådant har hänt, såhär i efterhand kom jag ju på att jag skulle ha sagt att jag var en häxa, det hade varit mycket roligare xD. Jag tog förstås inte illa vid mig, jag bara tyckte det var väldigt roligt xD. ...Dagens ungdom :P

det enda jag kunde tänka på sähär i efterhand var låten "Evil is Good"  av Frankenstein Drag Queens From Planet 13, japp dom har ett långt namn xD. Några av bandmedlemmarna kommer sedan att bilda bandet murderdolls.



Evil is Good - Frankenstein Drag Queens From Planet 13

Well God gave us A big black eye
And the Devil puts a steak on it and says it's alright
They tell us we must choose a side
Well why does the darker one seem so bright?

Well the worlds telling us we're doomed
And they don't approve of pointy hats & magic with brooms
Now I've got a question for you,
Well if Gods so fuckin' perfect, Why'd he fuck up on you?

They tell us if we pray that when we die,
We will go to a better place
Well I don't want to do the things I should
'Cause It feels good to be evil
'Cause evil Is good

Well you go to Church on Sunday?
To wash away the shit you did the past six days
Now your on your knees to pray
Well, we pray your stupid God will come and take you away

They tell us If we pray that when we die,
We will go to a better place
Well I don't want to do the things I should
'Cause It feels good to be evil
'Cause evil Is good

Yeah, evil is good!
Yeah, evil is good!
Evil, Evil, Evil
Evil, Evil, Evil

-----------

Det som kännetecknar Murderdolls och Frankenstein Drag Queens From Planet 13 är bland annat som ni kanske har märkt de löjligt aggresiva texterna. De är skrivna med mycket ironi och de får mig ofta att skratta. men som Josefin sa idag på lektionen i Kemi. "Men tänk om de inte är ironiska då?"..
Haha, jaa du då skulle de bli ganska kul xD


Kommentarer
Postat av: josefiin

visste du inte att sex pistols är ett band..? illa matilda...! :) för övrigt så är du verkligen en lite söt häxa i vardagen, en sån som är riktigt snäll (innerst inne) ;) puss!

2008-12-18 @ 20:11:17
Postat av: Katarina

haha så SJUKT kul det där med att du ser ut som en häxa. Haha så fult :P Förstår inte ens vart dom får det ifrån? Okej om du hade haft kolsvart hår och en lång kappa med spikar eller nå sånt ;p haha och förövrigt är jag avundsjuk på dig som har en så COOOL pappa! ;)

2008-12-18 @ 23:12:44
URL: http://kattarinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...