<_<...

Okej, ibland så säger ens föräldrar så roliga saker. Man undrar var de får allt ifrån egentligen. Kanske jag inte direkt gör saker lättare för dem genom att bara vara mig själv och säga som jag tycker, Men ibland får dom en bara att skratta med sina reaktioner.

Okej låt mig ta ett exempel som med en situation med pappa och en med mamma.

För några veckor sedan gick pappa förbi min öppna dörr när jag satt och lyssnade på musik. Han kom in och sa lite trevande:
"Visst vet du att om du lyssnar på sånt där så kan du bli sån?"... Ja tittade lite konstigt på honom och frågade:
"Vad?".
"Ja men du vet, en sådan där dödsdyrkare"...
Det här är vilken min jag hade: <_<...
Okej, det var ett skämt, men ändå xD. Vars får man sånt ifrån. Finns det ens något som heter dödsdyrkare?

Okej exempel två. Jag mamma och frida var och handlade julklappar idag. På tal om det så måste jag säga att jag faktiskt är i princip klar... Och det är flera dagar kvar till julafton... Ibland undrar man om man håller på att bli vuxen :/

ja men iallafall så gick vi in på många olika smyckesaffärer och jag råkade nämna för min mamma att jag har tänkt på att pierca mig i läppen i framtiden. Hon blev ganska upprörd, inte på ett väldigt allvarligt sätt men ändå rätt störd.
Eftersom jag tyckte det var rätt kul fortsatte jag att reta henne med att jag också har funderat på att tatuera mig vilket gjorde henne lite mer upprörd xD. Och hon sa:
"Men varför kan du nte vara lite mer normal. Du som är så fin ska väl inte förstöra dig med sånt snusk." På vilket jag svarade:
"Men vad är normalt egentligen, dessutom tycker jag det är fint".
"Nej det är det verkligen inte,"
"Men vad är normalt då?"
"Ja men du vet gå och låna böcker på biblioteket och sånt"
"Mamma... Det är inte normalt"

Oj, oj, oj mammas verklighetsuppfattning behöver lite uppgradering. Man jag antar att det är så föräldrar ska vara. Men i slutändad är man ändå arton och det kan bli rätt svårt för dem att stoppa mig.

Nu ska jag äta lussebullar och dricka julmust. Förhoppningsvis så kommer julkänslan att infinna sif

Kommentarer
Postat av: Sara

"Låna böcker på biblioteket"? Haha^^ Den var rolig:) Som om det skulle vara den mest normala saken här i världen?:D Btw, ordet "normal", det kan vi väl spola?, jag bara avskyr det ordet. För vad är normalt? och vem bestämmer vad som är normalt?

Kramar

2008-12-21 @ 00:22:11
URL: http://soderstromsara.blogg.se/
Postat av: Katarina

HAHA dina föräldrar är verkligen något särskillt! Som sagt har inte din mamma så bra verklighetsuppfattning.. haha snarare mer konstigt att låna böcker än att tatuera sig :P Och vadå mer normal? Orka vara normal i denna skeva värld! Hoppas det går bra i piteå.

2008-12-21 @ 00:26:24
URL: http://kattarinan.blogg.se/
Postat av: josefiin

haha, jag bara älskar det din mamma sa om att låna böcker, haha :) kram!

2008-12-28 @ 21:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...