På pappas tid...

Pappa har en tröja med texten "Sex Pistols", vilket jag förstod gaska snabbt var namnet på ett band. Men jag har inte direkt hört så mycket om dem och beslutade mig för att fråga pappa om det.
det började lysa ur hans ögon när han som på alla föräldrars vis började beskriva hur punkarna var "på hans tid". Sex pistols är ett ganska gammalt men som han sa "riktigt" brittiskt punkband xD. han beskrev med entusiasm hur punkare minsann aldrig jobbade, bar de billigaste kläderna, (bland annat dr Martin kängor, missfärgade jeans och de billigaste tröjorna de kunde hitta) och inte behövde de kunna sjunga utan bara körde på åndå.
Han avslutade med att säga: "Tycker du att jag har fördomar om punkare? Det måste jag få ha, det är så riktiga punkare ska vara!". Men jag sa att det var lugnt, så länge du pratar om det med sådan entusiasm tror jag inte att någon kan ta illa upp.

Det här var alltså en del av vad Pappa lyssnade på en gång i tiden:

 

Anarchy in UK - Sex Pistols

Inte så dåligt för att vara ärlig xD


Det är verkligen fantastiskt hur entusiastisk man kan bli om folk frågar rätt frågor, eller hur det var på din tid, enligt dig. men jag tror att musiken man lyssnar på eller lyssnade på är särskilt rolig att prata om, för den definierar en på så många sätt. Ni vet vad jag pratar om, bara man säger The Ark eller The Killers går ni igång Katarina och Josefin. Det är inget dåligt med det, jag tycker det är bra, och jag är dessutom likadan själv xD.

Tänkte att jag till sist skulle dela med mig lite av den sorts punk jag lyssnar på lite från och till nuförtiden. Man kan faktiskt ha andra genrer på sin blogg ibland xD Fast den här sortens punk kanske inte är exakt vad Pappa skulle ha lyssnat på xD

 

We are 138 - The Misfits



Going to Hell - Frankenstein Drag Queens From Planet 13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...