Se en film? Jag sover hellre...



Lyssnar på:
I Don't Wanna Be Me - Type O Negative

(Jag älskar Peter Steele's röst till döds xD)
( Haha xD Jag hade aldrig sett videon förut, så jävla rolig xD )


I Don't Wanna be
I Don't Wanna be me
I Don't Wanna be me anymore

Ever throwing at his home
Two glass houses, twenty stones
Fourteen yellow, six are blue
Could it be worse.....quite doubtful

I Don't Wanna be
I Don't Wanna be me
I Don't Wanna be me anymore

I Don't Wanna be
I Don't Wanna be me
I Don't Wanna be me anymore

Two steps forward, three steps back
Without warning, heart attack
He fell asleep in the snow
Never woke up, died alone

I Don't Wanna be
I Don't Wanna be me
I Don't Wanna be me anymore

I Don't Wanna be
I Don't Wanna be me
I Don't Wanna be me anymore

Please don't dress in black
When you're at his wake
Don't go there to mourn
But to celebrate


Jag hade en dröm här om dan. och när jag säger dröm menar jag en utstuderard dröm som jag verkligen kom ihåg.

Ja det börjar med att jag och en kille, har ingen aning om vem det var någon jag känner i verkliga livet. Vi två går iallafall längs en dammig grusväg omgiven av breda ängar och lite längre bort, en djup grön skog full av björkar. Plötsligt hör vi hovslag, och vi vänder oss om för att försöka se vad det är som kommer. En svart ryttare ridande på en jättelik svart häst kommer galloperande emot oss. Vi ser hur han svingar ett jättelikt silverglänsande svärd, rubiner tror jag att det var på. Killen bredvid mig berättar om ryttaren, han rider och utmanar alla han kan på liv och död. Om man lyckas besegra ryttaren så får man sitt liv men man msåte ta över hans förbannelse...

Ja jag vet... Cheezy... Men det är bara början xD...

Riddaren stannar vid oss och utmanar killen jag gick med. Han antar utmaningen och de två börjar slåss medan jag bara förstenat ser på, för riddaren attackerar aldrig tjejer. Striden varar länge och båda parterna är på utmattningens rand.
Då lyckas killen slå svärdet ur riddarens hand och tar sedan död på honom. Svärdet flyger ivär flera meter, och landar framför hovarna på den uppjagade hästen. Killen ramlar ihop av utmattning, han blöder ymnigt ur munnen och tar sig flämtande om ett sår i sidan.
Jag ser på honom något slår mig, jag förstår plötsligt vad jag måste göra.
Jag tar upp svärdet, svingar mig upp på den jättelika hästen och rider iväg i full gallop. Medan jag hör hans utmattade tillrop och gurglande protester bakom mig. Men sanningen var, jag kunde inte låta honom ta över förbannelsen, han skulle ha dött. Så jag tog den istället, bättre mig än han.
En melankolisk och ganska sorglig dröm, gjorde mig ledsen. Men var helt klart en dröm värd att ha, bara för upplevelsen.

..... Nästa gång ska jag fan ha popcorn vid sängen ;D


... © Matilda Larrson.... Bara så att alla vet... Ja jag tittar på dig!



Kan också meddela att min lillasyster kom in i mitt rum idag och sa att hon verkligen gillade låtarna på min gamla mp3... I princip HIM-låtar alltihop.... Tid för att så lite frön? xD

Kommentarer
Postat av: Storkussen!

Haha, vilka drömmar du har gumman=)

Hurrudu, Frida ska bli sömmerska, hon ska gå i MINA fotspår:P hehe

Var ute och gick igår och lyssnade på en låt i min telefon, Devotchka - How It Ends, tänkte på dig då:) kram!

2008-11-20 @ 13:43:13
URL: http://goldkuhlsusanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Matilda, LÅT DIN SYSTER VARA ;) haha :D skojjigt att komma ihåg drömmar sådär, fast jag minns ju min senaste dröm iaf, om oth! HAHA :D

2008-11-20 @ 22:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...