I hope they can.



Lyssnar på:
You Bore - Seether


"You always wanna steal the light
By stepping on the ones who fight for you
It’s always gonna be the same
Get the fuck away

I hate what you are
I’ll break you and leave you scarred
I hate what you are

‘Cause I can’t seem to show you what you wanna see
I can never give you anything you need
I’m sick of wasting time on what can never be
I cannot control you into wanting me now

Into wanting me now
Into wanting me"



Det är helg men ändå måste man jobba. Men på det hela taget kännds det inte sp jobbigt, arbetstiderna är bra, jag känner numera de flesta som jobbar där och det är faktiskt ganska roligt. Jag antar att alla har koll på att jag jobbar på Specsavers på helgerna ;D. Det är faktiskt kul att gå omkring och hjälpa folk att prova ut rätt bågar, särskilt som glasögon nuförtiden är lite roligare och fränare. Det bästa jag vet är när det kommer in gamla pantertanter och förklarar att dom vill ha någonting toligt, med bling eller starka färger, medan de förklarar att det är så tråkigt att folk bara förväntar sig en sak av tanter.
Lätt att jag ska bli en sån, bara för att man blir gammal behöver man inte sluta vara den man är eller tona ned sitt beteende.

Efter jobbet så gick jag pappa ut och åt på Blå Ängeln ;). Jag menar nån gång kan man väll få vara lite onyttig iallafall ;D. Och vi spenderade hela måtliden med att diskutera Barack Obama och USA. Kändes lite lagomt intellektuellt sådär men det var riktigt kul, annars haed vi inte gjort det XD.

Förresten så måste jag verkligen gratulera, numera President Obama. För allt han har lyckats med. Att vara den första svarta presidenten och många andra saker. Jag har faktiskt för ovanlighetens skull väldigt bra koll på något som händer utanför Sveriges gränser, kan vara för att vi diskuterat det både på Engelska C kursen, Samhällskunskapen och att jag spenderar väldigt mycket tid på ett forum dominerat av människor från USA. Det känns bra att ha koll för en gångs skull.
Jag har faktiskt gått igenom Obamas vinnartal. För er som vill läsa det, så kan jag bidra med länken.



Jag hoppas att Obama verkligen kan leva upp till allas höga förhoppningar och att han kan visa USA att "Yes, we can". Och jag hoppas att han hinner göra några förändringar under sin tid. Lycka till Obama (Om du kunde hindra finanskrisen i USA och på så sätt även här uppe, skulle vi vara mycket tacksamma ,D)

Sitter nu här och äter godis och har just sett klart den fyra episoder långa kostymdrama serien "Wives and daughters" eller som mina vänner skulle säga "Hustrur och döttrar".


 Den var inte på långa vägar lika bra som kanske Stolthet och fördom eller Jane Eyre, men mer upplyst och tillfredställande på andra. Den fick mig inte att sucka sådär djupt av lycka förrän i sista avsnittet men slutet var helt enkelt perfekt. Här handlar det om en ung dam som är otroligt snäll och omtänksam men på samma gång verkligen säger vad hon tycker och vad hon känner. Själv får jag ibland känslan av att Elisabeth i Stolthet och fördom ibland är lite väl uppblåst och att Jane i Jane Eyre är aldeles för timid. Så på så sätt är Molly verkligen en idealisk hjältinna.
Och slutet då, det var det klassiska, att hon springer efter honom när han ska resa till Afrika (För andra gången)... Men när hon kommer fram så har droskan redan åkt.. Men sen får man se hur han står där. "Jag kunde inte åka" säger han lite försynt. Och ja det börjar regna, ni vet resten själva ;D



Men här är det inget skit om att han måste ändå lämna henna för att följa sin dröm, och att dom älskar varandra på avstånd med vetskapen om att de kommer att träffas igen. Nej, här så får hon faktiskt följa med :D Eftersom hennes dröm var samma som hans. Gjorde mig lycklig att se dem vandra omkring på Afrikas savann i de sista scenerna.. Perfekt slut helt enkelt!



Och sist men inte minst har jag lärt mig hur man använder tradera.... Troligtvis inte särskilt bra <_<...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...