Days in the past, days to come.


Lyssnar på: Blind Rhythm - End of You



"Troubled glance behind the wall
Days in the past
Days to come
You could use some words of wisdom
Careless as I am
I'm living without you
Sleeping with lights on
I'd rather be dead"



Hade så otroligt kul på Nordic Rage I helgen, det finns inte många saker som kan toppa den upplevelse. Förhoppningsvis så kommer jag att  i framtiden uppleva fler saker som kan toppa detta. Nä, trots nackvärk och fortfarande en viss heshet, skulle jag gärna ha kört en dag till. Så otroligt kul, får väl helt enkelt vänta till House of Metal i februari ;D

Spenderade hela dagen med att vandra omkring på LTU. Första intrycket var att det kändes så luftigt och fritt därinne, till skillnad från hur det känns på Björknäs. Eftersom vi inte hade ett speciellt mål med besöket traskade vi (Jag, Sara S, Sandra och Ida) omkring lite varstans och åt dumle, gelehallon, clementiner och andra saker som vi hittade på vägen. Trots att få från min klass var där så var uppslutningen från andra skolor mycket stor. En del hade kommit ända från skellefteå. Jag undrar hur man orkar. Nej dagen var väl rätt intressant, jag fick faktiskt en otrolig lust att börja på universitet istället för att gå på gymnasium. Det verkar så mycket mer flexibelt. Och att ha möjligheten att studera utomlands verkade så otroligt lockande. Troligen inte med hjälp av LTU, men principen.

Jag känner mig så trött på Boden. Och som Kattis nämnde i sin blogg. Så känns det helt enkelt som om jag vill härifrån och prova mina vingar lite. Jag vill göra något nytt och fara på lite äventyr. Här hemma stänger jag bara in mig och gör inget speciellt. Nä, jag skulle vilja resa någonstans, det börjar kännas som om varje dag är likadan.
Nä, nu får det hända något.

Trots att vi har haft lov kunde det inte ha kännts kortare, jag vet inte vad som händer med tiden nuförtiden. Den försvinner bara helt enkelt.

Slipknot... Pretty good stuff .)

Wait and Bleed - Slipknot



"I've felt the hate rise up in me...
Kneel down and clear the stone of leaves...
I wander out where you can't see...
Inside my shell, I wait and bleed..."

Alla i bandet har alltid masker på sig. Vilket de flesta kanske skulle finna ganska otäckt. Medan jag finner det väldigt intressant.



Speciellt masken Joey Jordison har på sig tycker jag om. Medan de andras masker är gjorda för att vara frånstötande eller skrämmande finner jag bara Joey's mask väldigt vacker på ett morbidt sätt, kall och känslolös.
Jag har väl alltid varit lite off och det är något som jag kan stå för på äldre dar.




Kommentarer
Postat av: Katarina

jag håller faktiskt med dig (!) om att joeys mask inte var så hemsk. Jag tycker den ser sorgsen och skör ut på något vis.



och det är hemskt hur tiden rusar iväg. Jag vill att den ska stanna (fast egentligen inte.. det närmaste året kan fara iväg fort men sen får tiden STANNA)

2008-11-05 @ 13:56:24
URL: http://kattarinan.blogg.se/
Postat av: sebb

dom ju ända från pajala !! OMG LIXOM !!

2008-11-05 @ 16:57:23
URL: http://sebbelindgren.blogg.se/
Postat av: sebb

hade de kommit på sms hade ja gjort de.

2008-11-05 @ 18:47:57
URL: http://sebbelindgren.blogg.se/
Postat av: Sara

Ah, men det var ju godsakerna som var bäst: ) Och de på teknisk design som hade det bästa godiset^^

2008-11-09 @ 14:00:58
URL: http://soderstromsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...