Life is scary... Get used to it.


Dagens Citat:
You tried your best and you failed miserably. The lesson is "never try".  - Homer J. Simpson



Jag älskar Homer xD. Det här är äkta visdom.

Lyssnar på: Anesthesia - Type O Negative

Did one say so cruel
'Tis better to love and lose
Ignorance is bliss
Wish not knew your kiss
So many times been burned
This lesson goes unlearned
Remember desire only fuels the fire
Liar!

Betwixed birth and death
Every breath regret
I pity the living
Envy for the dead
Emotionally stunned
In defense - I'm numb
I'd rather not care then to be aware
Be scared

I don't need love



Pappa kom idag hem ifrån stockholm. Och han hade till min fullkomliga lycka köpt en HIM T'shirt till mig. Gissa om det gjorde min dag?... Svaret är ja. Det är ganska roligt hur en så liten sak kan göra en så glad. Men jag antar att det var just det faktum att pappa  verkligen visste vad jag ville ha mer än t'shirten, även om jag älskar den. Man måste ta vara på de små ögonblicken, för det är dom som gör en lycklig.
    
                          


Gah, han borde inte röka! Han kommer att dö ung den idioten. Och vad ska jag ta mig till då?
Jag fick ett tygmärke också :D Jag undrar vad jag ska stoppa fast det på?.. Pannan? xD. Det kan ju inte direkt bli mer uppenbart att jag gillar HIM. det är kanske inte så svårt att gissa vad jag kommer att ta på mig för tröja på måndag (imorgon)?



~~~~

Okej nu för att vara tråkig så tänkte jag prata lite politik mitt i alltihop. (Ja Elinor, du kan skippa om du vill) men jag blev bara så jäkla sned på hur den nya regeringen hanterar denna nya FRA lag, som jag dessutom inte direkt medtycker till.
För de som inte vet vad FRA Lagen innebär kan jag dra en kort förklaring. Ni kan även läsa den artikel jag blev så irriterad på.
FRA lagen innebär kort att regeringen ska kunna avlyssna och få tillgång till allt vi säger på telefon och allt vi skriver på internet (om de inehåller vissa ord eller går över den nationella gränsen). Men inte nog med det, dom ska nu tydligen inleda sammarbete och utbyta information med andra länder, och inte bara demokratier kanske även diktaturer. Jag tycker att den här lagen helt kort är ett brott mot intregriteten och jag förstår inte vad andra länder ska ha med den informationen att göra.
Ibland så börjar man undra om det inte redan, är nog elände med att bo här redan.. xD



Haha, har på sisonde riktigt sett hur jag och Nemi är läskigt lika varandra D:. Det där kunde så ha varit jag. Jag har helt enkelt inte rum för allt jag borde lära mig, det är redan fullt  där inne xD.

Tryck bara på bilden för att läsa den i större format
(Och tycker du fortfarande att det är för litet, följ helt enkelt den här länken.)



Och jag tänkte ta och avsluta med ett av de bästa klippen jag vet från Scrubs.



"Life is scary, get used to it."
"Nothing in this world that is worth having comes easy"

Det är så sant som det är sagt, man måste kämpa för det man vill och det man tror på. Även om det är jobbigt så måste man försöka kämpa. För att ingenting som är värt något kommer att vara lätt att skaffa.

Kommentarer
Postat av: Katarina

måste stolt meddela att jag faktiskt läste även politikdelen i detta inlägg ;) och det är otäckt att de verkligen vill införa sånnadär grejer :S

stolt jag är över oss två efter dagens bedrifter! ^^ ladda inför imorrn ;)

2008-09-15 @ 21:55:33
URL: http://kattarinan.blogg.se/
Postat av: Josefiiin!

Yeah, FRA-lagen är en bitch. haha, älskar det där johan glans klippet: släpa sig upp i ottan för att gå till ett meningslöst underbetalt jobb med korkade kollegor! :D kram!

2008-09-15 @ 21:55:48
URL: http://josefinsipola.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...