Cookie?... Eller kanske kladdkaka, blåbärspaj, tårta eller cheesecake?


Dagens Citat: "Fantasi är viktigare än kunskap" - Albert Einstein


Jag älskar det här citatet. Den perfekta ursäkten för hela min livstil, vem behöver plugga när man kan rita, skriva eller fantisera? Fantasi måste vara den bästa uppfinningen någonsin... Eller, ja hur det nu blir.

Lyssnar på: Christina Death  - 69 Eyes

"She likes to sleep her nights with the window open wide
Just in case her Dark Prince would come by the silvery light "


Kanske man borde göra det... Synd att det är så kallt.


Så eftersom Katarina nu så gladeligen gett mig förslaget att börja blogga så tänkte jag: "Ja. varför inte?". Och nu är jag här. :D
Idag hade jag min första lektion i mitt nya ämne: Alternativ Medicin...


Jag måste kanske säga att det verkar ungefär lika annorlunda som jag föreställde mig när jag valde ämnet xD. När den (måste jag säga) väldigt entausiastiska läraren började berätta om kristaller och auror, var det svårt att inte skratta.
Därför att det som direkt dök up i mitt huvud var denna scen från episod ett av Friends:



Jag älskar hur chandler säger "Cookie?" XD
---
Och på tal om kristaller så kommer jag nyss hem från min kusin Susannas födelsedagskalas. Inte nog med att jag lyckats trycka i mig lite extra kladdkaka tidigare (den blev över på pappas jobb) utan jag åt även tårta, cheesecake och blåbärspaj hos Susanna... Jag behöver hjälp.
Ja iallafåll åter till kristallerna, eller skulle jag kanske säga diamanterna. Jag fick mig nu en närmare blick på Susannas förlovningsring. Tre diamanter tillsammans tre carat. Jag tror hon försökte blända mig :/.
 

Den såg nästan exakt ut så här, jag vill inte ens försöka föreställa mig vad den måste ha kostat! Antagligen en mindre förmögenhet. Hon är bara tre år äldre än mig men har redan, fästman, lägenhet och hund (en vindögd men mycket söt fransk bulldog)...
 

Jag menar ofta jag kommer att ha kommit så långt om tre år xD. Jag antar att det är nu man ska glädjas åt andras lycka, och vara lycklig för dem.... Måste träna på det...

Kommentarer
Postat av: Josefiin!

Härligt att du också är fast i träsket nu! jag förväntar mig vänenr klipp på varje inlägg och ja, hon försökte blända dig. Det är inte rättvist! du och jag ahr inte ens ynka liten tandläkarring på vårt ringfinger! gaah! (PS: jag var först!) puss! <3

2008-09-12 @ 16:43:09
Postat av: Katarina

shit! du var mig en ambitiös bloggare!! Glatt överraskad jag blev! kuul det ska bli ikväll! :)



chandler forever (L)(L)



(PS. okej jossan, du var först - denna gång.. ;))

2008-09-12 @ 17:23:08
URL: http://kattarinan.blogg.se/
Postat av: Susanna

Hej gumman! två rättelser, ringen är på tre carat TOTALT:P och min hund är inte vindögd! morr hehe, du förresten, såg minlilla kusin på dansgolvet igår, va roligt!! nu får vi partajja tillsammans nångång, sov gott sötnos så hörs vi kram!

2008-09-13 @ 23:57:40
URL: http://goldkuhlsusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...