Halmstad --> Göteborg and back!

I torsdags så drog jag Sofia, Petra och Stephanie till Göteborg där vi sedan spenderade både onsdagen och torsdagen. När vi tagit oss till Göteborg så blev det shopping och lunch på burgerking. Jag hittade en jättesöt klänning i svart matt sammet med puffärmar på Gina Tricot för 250 kr (score!), det är det man måste älska med modet just nu, man kan hitta kläder i min smak på många affärer :D.

Därefter blev det bussresa ut till Ed's Piercing där jag införskaffade mig 6 extra hål i min kropp... Ja jag vet nu hajar ni till och tänker (Oh My God!). Men jag är riktigt nöjd, en piercing i underläppen på vänster sida (sett från mitt håll), två ringar högst upp i höger öra och tre ringar högst upp i vänster öra. Gjorde ont visst, men vill man vara fin får man lida pin! :D. Ja jag ska inte säga att det var smärtfritt som jag oftar hävdar med så många andra saker men det var defenitivt uthärdligt och jag är jäkligt nöjd :) Just nu har jag bara en labret i läppen, men så fort det har läkt blir det en tajt ring istället. Men jag måste säga att det såg förvånandsvärt bra ut med labret också :)




Ed, piercaren var helt enkelt otroligt kunnig, sympatisk och skicklig. Jag tror inte jag tänker gå till någon annan piercare någonsin, han var fantastisk helt enkelt. Så fort vi kommit ut ur butiken så kom jag Petra och Sofia överens om att vi lätt skulle gifta oss med honom när som helst ;D. Han sysslar tydligen med nästan alla kroppsmodifieringar man kan göra så förhoppningsvis behöver man aldrig gå till någon annan än honom :D

Sedan blev det pizzahut och rockbaren, det var dock synd att vi var tvungen att gå dit på en torsdag, det hade säkert varit mera drag på en fredag eller lördag. det var inte jättemycket folk där och som Sofia uttryckte det mer "folk som lyssnar på metal" än "metal-folk" vilket är en avsevärd skillnad. Men det var grym musik och jag hade det bästa sällskapet så fortfarande en riktigt lyckad kväll. Det blev dock bara en cider eftersom man inte ska dricka så mkt alkohol när man just piercat sig. Sedan tjuvåkte vi spårvagn till en övernattningslägenhet som vi fått låna för nästan inget av Sofias moster, bra deal där :D

På fredagen blev det universeum där vi sprang omkring ett bra tag och kollade på alla fantastiska djur och lekte med alla roliga grejer på teknik avdelningen. Det var riktigt klockrent när vi kom till akvariet med clownfiskar och jag började peka och upprepa "Titta det är Nemo... och där är Nemo!".. Och det sedan fem minuter senare kommer en liten unge och drar med oss tillbaka till akvariet och säger samma sak... Haha, jag är rätt liten när allt kommer omkring... Men det var faktiskt Nemo ju!!!

Sedan gick vi på Lisebergs julmarknad, jättemysigt, det bet sådär lite lagom i kinderna, hela området var smyckat i lampor och ganska verklighetstrogen fejksnö och det fanns hemgjorda matvaror och annat pyssel och konst överallt. Riktigt mysigt!

Lånar (snor) en bild som Sofia lagt upp på sin blogg för att visa hur fint det var :D


Kommentarer
Postat av: Susanna

Men shit gumman! va snyggt de blev!!!! har du sagt nå till mamma och pappa?=) längtar efter dig! vi syns snart!

2009-12-14 @ 01:38:40
URL: http://goldkuhlsusanna.blogg.se/
Postat av: Sara

Dam you Matilda! Varför visar du bilder på dina piercingar nu? Jag som ville se dem IRL:) hahaha

2009-12-17 @ 14:20:01
URL: http://soderstromsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...