"It's not a unicorn, it's a horse with a sword on it's head!



Tydligen är jag nominerad av Sofia och får nu se till att berätta 10 saker om mig själv.

1. Jag älskar salmiak... Till döds, jag bryr mig inte om att det ger mig högt blodtryck och är framställt av Saltsyra och ammoniak, två riktigt giftiga ämnen... Ge mig en burk hockeypulver eller en påse djungelvrål och hela min vecka är räddad.


2. Jag har lyssnat på så mycket Black Metal och diverse annan "extrem" musik att jag inte längre förstår vad andra människor tycker låter illa i deras öron, eller vad dom tycker är jobbigt att lyssna på. Don't take me wrong, jag älskar Black Metal men när man vant in sig på det spåret så har man tappat rätt mycket av den normala uppfattningen för vad folk i allmänhet tycker låter skrikigt.


3. Jag är otroligt svag för killar med långt hår (To the point that's it's pretty ridiculous), men om jag ska vara helt ärlig borde jag inte ens behöva förklara varför, jag menar bara kolla på dem!


4. Jag kan sova hur mycket som helst, och det är inte ett skämt eller överdrift, jag kan seriöst sova hela dagarna  om jag skulle känna för det utan några problem (är dock en otrolig kvällsmänniska så då kan jag inte sova alls oftast)... Jag älskar att sova! Mina drömmar är awesome och oftast intressantare än verkliga livet. Jag ska bli Törnrosa när jag blir stor! Fast eftersom jag är en Bitch när jag vaknar på morgonen så skulle nog inte prinsen få ett så glatt mottagande.


5. Jag har otroligt svart humor och älskar att vara ironisk, det är dock ett litet problem eftersom folk inte alltid fattar att jag skämtar.

6. Jag kan Scrubs, Friends och South Park i princip utantill och refererar till dem konstant, jag kan tänka mig att det irriterar min omgivning ganska mycket xD

"It's not a unicorn, it's a horse with a sword on it's head and it's there to guard my hopes and dreams!"

7. Jag älskar röda rosor, det är otroligt klyschigt, men de kan int hjälpas.


8. Jag älskar att pyssla, om jag fick välja skulle jag bo på Panduros lager.

9. Jag älskar kontraster, att kombinera satinrosor med nitar, fluffiga spetskjolar med bondagekorsetter, änglar med horn, djävlar med änglavingar, när män med monsterröst sjunger tillsammans med kvinnor med operaröster, surt och salt, svart på vitt, förstörelse och pånyttfödelse, liv och död, sött och läskigt, gammalt och nytt, spets och lack, kärlek och hat, vintagesmycken med stålhättor...
Det är lite så jag ser på saker och ting, inget är självklart och det finns alltid en baksida på myntet. Som att mörker och ljus är samma sak fast i olika koncentration.

10.
Jag älskar alla romantiska kostymfilmer och kan alla olika filmatiseringar som gjorts på Jane Austen böckerna i princip utantill. Kan inte vara nyttigt.




Så det var tio saker om mig ni antagligen redan visste ;).

Jag tar och nominerar Susanna, Katarina och Sara, om ni nu läser det här xD

---

Bara fyra dagar kvar nu, det är galet.


Kommentarer
Postat av: Sara

Joop, det visste jag, speciellt 3:an, haha^^ Okej, jag har fått mig en utmaning upptäckte jag också:)

2009-12-17 @ 14:22:50
URL: http://soderstromsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...