The High End Of Low

Hmm, man borde nästan säga R.I.P. till den här bloggen nu när jag tagit en så lång paus från den. Men jag vet ju att det är det ni vill att jag ska göra. Så "Rest in Peace": en får nog vänta :)



Nu är lektionerna slut och det är bara bal och student att vänta på. Jag vet inte riktigt vad jag ska känna. Jag har spenderat dom sista veckorna med att se så många kostymfilmer jag möjligtvis kunnat komma över.

Undrar hur många timmar det blir, ja jag orkar då inte räkna ut det men jag tänkte göra en lista över alla jag sett, kan ju vara bra om ni vill ha ngt att se på så all var väldigt bra :)

Pride and Prejudice (2005)
Pride and Prejudice (1995) --- 6 avsnitt
Jane Eyre --- 4 avsnitt
Lost in Austen --- 4 avsnitt
Sense and Sensibility
Mansfield Park (1999)
Mansfield Park (2007)
Wives and Daughters --- 4 avsnitt
Anne of Green Gables
Emma
Northanger Abbey
Becoming Jane

Och förutom dom filmerna/serierna som är i ungefär samma stil har jag också sett lite andra filmer:

The Crow
Hannibal Rising
Interwiew with the Vampire
The Silence of The Lambs

Japp och därtill en massa olika serier och Anime. Japp, jag har spenderat mkt tid med att glo på en skärm. Men jag har också spenderat grymt mkt tid med att lyssna på musik främst då:



The High End Of Low - Marilyn Mansons nya album,
Jag väntade på något riktigt bra och jag blev inte besviken, och så många låtar på samma album också :D. Man kan bli glad för mindre :)



Speciellt kanske då låtarna:

Devour:
"You're the one that I should never take
But I can't sleep until I devour you
"
"And I'll love you, if you let me"

Leave a scar:
"Whatever doesn't kill you...
Is gonna leave a scar"

Unkillable Monster:
 "How the fuck are we supposed to know
If we're in love
Or if we're in pain"

Så otroligt bra album, då har man något att lyssna på ett långt tag framöver :)


Näpp det blev inte så långt inlägget idag, jag vet helt enkelt inte vad jag ska skriva om, haha det händer för lite i mitt liv XD.  Haha lite sorgligt XD

Haha men dock så vill jag ha den här kjolen och den där boleron :O



Kommentarer
Postat av: Sara

Wohoo! Matilda har skrivit ett inlägg; ) jag tror bestämt att jag får komma till dig och se på film^^

2009-06-04 @ 12:37:03
URL: http://soderstromsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...