Hemma igen :)

Jag vet att jag inte har bloggat på länge, jag är en avskyvärd människa :P

Så nu är man hemma igen, efter att man gjort Umeå så att säga ;D. Så himla kul har jag inte haft på väldigt länge. Man blir helt lyrisk. Men som vanligt så år helgen aldeles för fort och nu är man på plats hemma igen.
Haha, jag vill fara igen, som jag sa till Sara häromdan. Det finns ingenting som gör en så taggad för att fara på konserter som att fara på konserter.
Men då passade det ju bra att Marduk och Katatonia skulle komma till kulturens hus I Luleå ;D Haha, kanske inte band någon annan är intresserad av men sedan kommer ju också Sahara Hotnights bland annat ;D. Någon som vill följa? ;o

Haha för några dagar sedan fick jag höra av min lillasyster "Matilda, du är inte tjejig"... Min värld föll samman helt enkelt D: ............ Jag svarade: "Hur är man när man är tjejig då?"... Frida svarade "Man har på sig rosa".... Okej, då är jag väl inte direkt tjejig xD... Tyckte bara att det var en så rolig sak att säga. Tjejig är inte direkt ett ord jag skulle använda för att beskriva mig själv, nej, jag kan ge henne så mycket xD

Jag drömde en mardröm i natt, förvånandsvärt nog kommer jag inte ihåg vad den handlade om, men jag lyckades för andra gången med att riva sönder mitt påslakan när jag sov.... Det är faktiskt lite läskigt, både känslan av att vakna liksom insnärjd i ett halvt sönderrivet påslakan och det faktum att jag faktiskt lyckas riva sönder ett påslakan när jag sover xD.. Jag kanske måste rigga upp en kamera och filma när jag sover så jag kan ta reda på vad jag sysslar med i sömnen xD.

Var och åkte slalom häromdagen, var faktiskt riktigt kul men jag har kommit på mig själ med att inte åka så mycket slalom, det blir mer störtlopp xD. Vi var i kåbdalis och jag höll mig för det mesta till de svarta backarna, alltså jag vet inte vad som har hänt med mig, jag som brukade vara så rädd när det blev så där brant. Nu är det mer som om jag bara gör det utan att ens orka vara sådär rädd. Bra eller dåligt? :P Men finns det verkligen något härligare än att åka slalom med en blanding av Cradle of Filth, Dimmu Borgir, Wednesday 13 och många fler bra band i lurarna?.. Haha härligt enligt mig iallafall.
Jag åkte lift själv för det mesta, men en av gångerna åkte jag med en en mamma i 30-års åldern. Efter ett tag började mobilen ringa och jag fick inte upp den ur fickan förrän min ringsignal blivit ganska hög. Hon såg lite konstigt på mig när Amon Amarth började spela i min ficka XD.

Sedan for vi hem till lägenheten och åt lite innan jag åkte tillbaka till Pappa, Olle hade köpt en  hårdrocks tröja och mamma blev upprörd, för den var ju så "hemsk"... Så efter det hade vi en lång diskussion om symboler, klädstilar och livstilar, det jag kan säga är att vi var, tja väldigt oense xD. Haha, jag blev ganska trött, man kan väl sammanfatta det som att hon är ganska mycket mer trångsynt än mig och det gör det jobbigt att diskutera.

Var hos mamma igår också och åt middag (hemlagad pizza, mmm). Susanna kom också dit och vi började rita upp hur vi ska sy min balklänning, och jag måste säga att även om jag fortfarande har en del problem inför just den dagen så blev jag lite glad av att få börja designa min egen balklänning, det är så kul när man kan få den precis som man vill. Den kommer att bli så fin :)



Throw me Away - KoRn


Flesh wound, flesh wound
With medication it will fade
Should I assume
That someone hears me when I pray?

Love, full of hate
Don't you love how I break?

Don't let them throw me away
Keep me and I'll be okay
Skipping a beat but it plays
Don't let them throw me away
Don't let them throw me away

Screwed up, used up
Crumpled, lying on the floor
Fucked up, shut up
All you did back then was score

I'm feeling weak
Missing parts, incomplete

Hold me up into the light
Fix the cracks and fix them right
Keep the pieces in the drawer
Keep them there forever more
May come in use for some day
Recycle this shit in some way
And all that I have to say
Don't let them throw me away

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag förstår att det smärtar att inte vara tjejig... ska jag köpa dig en rosa tröja? xD

2009-03-07 @ 14:47:14
URL: http://soderstromsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...