Höger hjärnhalva...

Lyckades faktiskt plugga på förmiddagen idag men på eftermiddagen gick det inte alls. Jag fann att jag plötsligt bara arbetatade med min högra hjärnhalva och satte mig och ritade, skrev och micklade med lite annat småpyssel. Jag är ganska fascinerad över hur svårt det är att gå över i andra hjärnhalvan när man funnit sig till rätta i den ena.
Men vad som gjorde mig riktigt fascinerad var den här bilden som jag hittade ute på internet.



Om du ser henne snurra medsols så är du just nu i din högra hjärnhalva, ser du henne snurra motsols är du i din vänstra.

Högra hjärnhalvan sköter känslorna, fantasin, symboler, bilder och filosofin.

Vänstra sköter logiken, fakta, språk, matte och vetenskap, strategier och är praktisk...

Jag tror jag spenderar rätt mycket tid i den högra.

Om man vill så kan man stirra på bilden och få henne att ändra håll också, men det som gäller är det håll hon snurrar när man ser henne först :)... Jag kan tänka mig att om man visade den här bilden för en kille så skulle han  dock bara se en naken tjej och inte tänka på vilket håll hon snurrade xD

Nu ska jag ta en dusch, en kopp te och sätta mig och göra något kreativt.

Kommentarer
Postat av: Sara

åh, vad häftigt, den ändrade håll medan jag tittade på den; ) haha. varför blev jag inte fövånad över att du hade den högra?;)

2009-09-28 @ 11:52:42
URL: http://soderstromsara.blogg.se/
Postat av: Katarina

skitjobbigt matilda. vet du hur länge jag har suttit och stirrat på bilden nu för att försöka lita ut hur jag ska få henne att vända håll? ;) haha men jag kom på det tillslut iallafall ;) KRAM

2009-09-28 @ 18:57:13
URL: http://kattarinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...