Pyssel :D

Så ja, en blogg dedikerad till alla mina små pysseleskapader var väl ett rätt uppenbart nästa steg, pyssel is the shit :). Jag har också bestämt mig för att starta en egen etsy eftersom att jag i nuläget inte ens hinner använda allt jag gör :P

Nu senast har jag körit ned mig i amigurumi träsket tack vara hjälpen av min underbara kusin Susanna :D. Först började jag såklart virka en liten söt djävul från boken:
Virka Läskigt söta figurer:



Men med vissa modifieringar, jag gav honom en krage i skinn istället för att virka en, och han fick mycket roligare långt fluffigt skägg gjort av hårigt tyg istället för filt. Sedan virkade jag idag ett jättesött 3d hjärta som jag hittade mönstret till på internet.
Mönstret finns här:!

Sedan så tog jag lite ståltråd och garn och tillverkade en Alien Voododocka, och sen var jag såklart tvungen att göra en hatt till honom :D. Jag tror han ska få en käpp senare också :)

Bilderna är asdåliga, färgerna är jättekonstiga och dom är suddiga men jag tror ni får en ide om hur de ser ut :D





Nu är frågan, vad ska jag ta mig an näst :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...