Underbar helg!

Underbar helg i Umeå på House of Metal helt enkelt, ja helt underbar helt enkelt!
Underbar musik, underbara artister, underbara människor, underbar stämning, nästan oförskämt bra!
Hur ska det här gå att toppa? Ja det får vi väl se, kanske vi kan toppa det med Metaltown i sommar? :D

Men nu är det bara att rycka upp sig och återgå till verkligheten, tentor inom en vecka, nu är det bara att tuta och köra! :)

 



Eftersom jag fokuserat så mycket på Black Metal så kände jag såhär sent på en torsdag kväll att jag måste hylla alla mysiga Goth Metal band som jag också tillbringar mycket av min tid att lyssna till, en del har följt mig flera år nu en del är nyupptäckta. Dom flesta är såklart från Finnland, jag undrar hur det kommer sig att de flesta bra Goth Metal banden kommer från Finnland och de bästa Black Metal banden kommer från Norge.
Tydligen så är band I Norge bra på att vara kritiska och arga medan band i Finnland är bra på att vara melankoliska  och romantiska :).

Så här kommer några älskade band :). Tyvärr får The 69 Eyes och Type O Negative stå över då dom har gästat min blogg mer än en gång :)

 







Den riktiga videon till Little Angel är fullständigt underbar, men tyvärr får jag inte ha den direkt på bloggen, men här är länken: http://www.youtube.com/watch?v=dNkQvxPsBlo

 

 

Och jag blev förstås överlycklig när jag fick reda på att the 69 eyes kommer till metaltown, nu måste jag ju bara dit ännu mer än tidigare :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...