The deceny! The Decency!!

Jag spenderade hela kvällen igår med att göra min lackkjol lite mer anständig... Öhm, ja det är väl få människor utom jag som skulle kunna få in lack och anständig i samma mening.
Nej men i alla fall, jag har länge irriterat mig på att den är lite, lite väl kort (den stora fluffiga lackkjolen med spets och rosetter).  Så att man måste använda en underkjol eller täckande tights eller strumpbyxor... Eller så att man inte kan böja sig ned för då visar man trosorna.

Så sagt och gjort så slaktade jag en annan kjol och la till ett band med lack längst ned på kjolen så att den blev ca 8 cm längre. Och nu är det fritt fram att använda genomskinliga strumpbyxor/knästrumpor eller att böja sig ned.. Wieee.

Jag vet inte, jag brukar alltid köra på en slags procentregel när det gäller kläder. Om man vill visa mycket av benen så har man inte en djup urringning och vill man ha urringing så täcker man lite mer av benen... Det blir oftast snyggare också.

Jag tycker oftast inte att det är snyggt att visa aldeles för mycket, det bästa är när man i princip inte visar något alls, men att man ger en illusion av att göra det.


Hittade förresten den här jättefina klänningen på bodyline, svart med spets, kanske inte egentligen så himla speciell. Men det jag blec lite tagen av var fejkkorsetten eller bustiern som dom hade sytt på ovanpå klänningen. Fiint!
Så fint att jag har börjat fundera på att göra något liknande själv som man kan ha under underbustkorsetten, eller ovanpå blusar eller klänningar... Hmmmm...



Ett alternativ är ju att buda hem en på tradera, eller så kan man sy den själv.. Det är ju dock dumt att man är sådär välutrustad i bystavdelningen. Det blir mycket svårare att få det snyggt helt enkelt... Blä!!

Men jag får väl försöka helt enkelt :P



Och sist men inte obetydligt inspiration från Japanska Ero Lolita tjejer...
Och nej Ero betyder inte erotiska egentligen i det här fallet. Det innebär i princip att dom kallar sig lolita men får visa sina armar och ben XD

Fan vad snygga alla är i japan D:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...