Norrland

Sitter i piteå och myser med mina underbara katter, även fast man träffar dom så sällan så glömmer dom aldrig bort en. Så fort jag kom innanför dörren och satte mig ned i soffan så hoppade dom upp i mitt knä och började spinna. Jag önskar att jag kunde ta med dem till Halmstad.



Jag har nu spenderat några dagar i Norrland (riktiga norrland... Ni vet vad jag menar) och har som jag alltid gör, konstaterat att det här är det enda stället på jorden som jag känner mig riktigt hemma. Nog så känner jag mig hemma i Halmstad också, och jag saknar er alla väldigt mycket redan. Men det är inte samma hemma känsla där som här.

Jag är en norrlandsdotter född till att hälsa på älgar och krama tallar.



Jag har fått godkänt av både Pappa OCH Mamma när det gäller mina dreads. Båda tyckte dom var fina, who knew :P



Schemat idag inkluderar att ta en ridtur med Mammas häst Meliza, hon har inte varit i gång på flera veckor så det blir nog bara till att skritta, men det blir nog riktigt mysigt det med. Sedan ska vi se lite Cranford och mysa, för det är helt enkelt det vi är bäst på i min släkt... En hel släkt av professionella pysselmysare.

Jag träffade min underbara kusin Susanna igår. Jag, Susanna och Frida gick på stan och kollade på vad som fanns på rean och på utbudet av pyssel på tiimari. Som Susanna själv sa, man kommer inte ihåg hur mycket man saknar varandra tills man blir påmind.

Sist men inte minst vill jag bara säga "Akta dig för musskuggan!"...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...