Mysigt novemberdunkel

Nu är det mycket, vår biodiversitetskurs är verkligen något att bita i. Det är sjukt mycket att göra helt enkelt. Men trots det så känner jag mig faktiskt riktigt glad, pigg och tillfreds med livet för en gångs skull. Så nu är det bara att köra för fan, helt enkelt.

Jag har suttit och läst artiklar hela dagen och sen bar det iväg till blodcentralen vid fyra för att ge blod. Och som vanligt så försökte jag vara där i tid så jag skulle ha tid att leta rätt på den jäkla avdelningen. För som ni vet så finns det ingen som kan vara lika lost som jag när det gäller att hitta. Det är nästan som att jag spelar en slags ironiskt sterotypisk version av mig själv... Fast det är ju bara sån jag är helt enkelt.



Men när jag väl kom dit så gick det bra, mina blodvärden var bra igen! Awesome!
En av sköterskorna som jobbar där är alltid så trevlig, hon sa att om hon var i min ålder igen så skulle hon vilja se ut som mig. Och hon berömde min kjol, alltid kul med positiva kommentarer.
Jag blev bara lite yr (som vanligt), men det är mest adrenalinchocken av att dom sticker en i armen, så inget farligt. Även om mina kärl var lite väl ihopdragna den här gången, jag och mina kalla händer!..
Det är nog dags för min Bat attack rock snart :D

Alltid när jag ger blod tänker jag alltid samma sak... "Men vad fint blod jag har!"... Ni vet för att jag är normal, ehehe... Men seriöst, det är verkligen en tilltalande estetisk mörkröd färg...

Sen när jag skulle köpa en sms-biljett hem så hade min mobil laddat ur... Såklart...
Gah, men inte var det mer med det utan jag bara satte igång och gick hela vägen hem. För övrigt otroligt mysigt! Jag gick förbi den underbart vackra kyrkogården nere i stan, den var fantastiskt vacker i det dunkla novembermörkret. Jag har inte vågat gå in där än, mest för att jag inte vill väcka missnöje, finns det någon som är villig att klä sig extra rosa och sedan följa med mig in på den någon gång?




Jag såg den största flock av kajor jag någonsin sett sitta i träden bredvid ån som går genom staden, deras läten fyllde luften och träden dignade under deras tyngd.

Och nä vet ni vad, jag är glad, jag är tillfreds och jag mår bra helt enkelt.
Man måste njuta medan man kan!
Jag ska försöka att kasta lite glittrande älvastoft på alla er i min närhet också.

Kommentarer
Postat av: Susanna

Guu va duktig du är som går och lämnar blod! är så stolt över dig och Olle! Kramar

2011-11-21 @ 20:01:38
Postat av: Anso

Härligt med någon som kan sprida lite energi och glädje i höstmörkret :)

2011-11-21 @ 21:31:43
URL: http://skogenskonung.blogspot.com/
Postat av: Sara

Som jag sa förut, det är bara att njuta och köra på!;D Du är värd varje sekund av det och visst är det otroligt härligt att må bra?:) Bra att du delar med dig också!;) Och du är så duktig som lämnar blod, good girl! Kram på dig!

2011-11-22 @ 01:06:25
URL: http://soderstromsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...