Stalk eyed flies




Förklaringen till detta är helt enkelt att stalk eyed flies aldrig slåss över sina honor. Dom mäter bara vem som har längst mellan ögonen under en ritual, den med största avståndet vinner... Jag älskar dig moder natur, så klurigt :D..

Jag har sedan jag fick reda på detta fenomen insett att om jag var en specifik art så skulle striden om honorna vara något liknande. Ingen skulle slåss, utan hanarna skulle bara mäta och jämföra vem som hade längst finast hår och den med längst skulle få honorna... Enkelt, fredligt och sjukt smart ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Säger bara en sak: varför är jag inte alls förvånad?! ;) men ja, det är sant, sjukt smart och fredligt. Fredliga saker gillas;)

2012-02-06 @ 11:50:33
URL: http://soderstromsara.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha, undrar varför du inte är förvanad ;)

2012-02-06 @ 15:33:36
URL: http://incidere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...