En dag i livet...

Jahapp när man trodde att allt var fixat så var det inte alls det, datorn klappade ihop i går och måste på service i tre veckor... Livet är duktig på att slå en i ansiktet ibland :P.. Jahapp, bara att gå framåt helt enkelt och göra det bäst av situationen.
Jag bestämde mig helt enkelt för att detta inte skulle få göra mig nere längre, så jag tänker skita i att låta det göra mig nere helt enkelt!!

Jag har insett att man kan spela musik på min mobil genom mina högtalare.. Ganska smart faktiskt så jag blir inte helt utan musik :P... Och jag tröstar mig med Loke, kaffe och det faktum att det är snö här!... Nästan som om att livet vore lyckligt!

Loke – En Dag i Livet



Idag såg jag två pensionärer stå och hångla med varann.
En kvinna utan skuld och en prestigebefriad man.
En hipster gav bort komplimanger utan ironi och en treåring som visade sin mamma empati.

Och en dörrvakt sa idag får faktiskt alla komma in, det är gratis.
Och en bankman stod och fnittra och sa tänk vad man blir glad av att va kär.

Jag såg en skådis ifrån Stockholm som var lyckligt monogam.
En Sverigedemokrat som såg sig själv i en Imam.
En präst som medgav att han var jävligt lack på gud.
En krigare som grät när han sa ja till sin brud.

En stekare som sa det duger gott med lite sill och en potatis.
Jag såg en emo och en goth som sa att livet är förträffligt som det är.

Nästan som om världen vore lycklig. Lycklig.
En dag i livet togs inget för givet. Lycklig. Lycklig. Lyckliga levande värld.

Jag såg en tonårskille utan omsvep omfamna sin mor.
En Stureplans-blondin som gick i avslappnade skor.
En skuldmedveten domare, en barfota polis.
En tjuv stod och sålde poesi till extrapris.
Det var som denna dag var skapad av fyrverkerier, fantasier.
Denna dag såg jag en värld som var föränderlig, förtrollad, underbar.

Ni tror väl jag var nyförälskad, eller rentav frälst.
Men tro mig när jag säger det var vilken dag som helst.
Har så lätt för att förenkla både främling och bekant.
Väljer lätt det enkla fast det inte ens är sant.

Men idag såg jag min omvärld och mig själv i mer än i kategorier.
Denna dag kunde jag se varenda människa jag mötte som den var.

Nästan som att världen vore lycklig. Lycklig. En dag i livet tas inget för givet.
Lycklig. Lycklig. Lyckliga levande
Lycklig. Lycklig. En dag i livet tas inget för givet. Lycklig. Lycklig.
Lyckliga levande värld.


Loke - Freaks och original



Du ska få se det kommer ordna sig var vad de sa till mig.
Du ska få se att allt blir bra.
Jag var pissförbannad 14 år med Getta Grips och tovigt hår. Oresonlig, obstinat med strupen full av hat.
Då var min utstötthet en självklarhet och då var våld min vardags mat.

Och de sa: Du provocerar när du inte passar in.
Delvis är skulden faktiskt din.
Klart du ska slippa slåss men om du var som oss vore det lättare förstås.
Ja, om du slutar sticka ut ska du få se att allting ordnar sig till slut.

Men en novembernatt minns jag hur jag satt på småstadskyrkans tak.
Hösten hosta hes och hårt.
Jag blicka ut på stad och kyrkogård.
Där såg jag död men inget liv, nej ur mitt perspektiv märktes ingen skillnad av emellan stad och grav.
Och jag sa:
Ni kan titta snett och ni kan titta ner. Men jag ska aldrig bli som er.

Jag har ett annat sätt att leva. Jag har ett annat ideal.
En av de kantstötta och skeva. Men det är varje fall mitt eget val.

Jag föddes -77, är kanske vuxen nu ifall det spelar någon roll.
Snart en medelålders man, men på sätt och vis så är jag likadan.
Ingenting har ordnat sig för jag har vägrat ordna mig.
Men från 14 år till denna dag har jag mött många fler som jag.

Och du vars röst aldrig blir hörd.
Punkare eller rollspels nörd, häxa eller hednadotter, regnhund, goth och globetrotter.
Vi har en stor funktion i det normalas definition.
Allting vanligt innebär, e att va allt vi inte är.
Stolta syster. Kom ihåg mig tappre bror.
Vi är långt flera än du tror.

Som har ett annat sätt att leva. Som har ett annat ideal.
Vi är de kantstötta och skeva.
Men det är i varje fall fall vårt eget val.
Låt någon annan vara normal, ren och lycklig sund och smal.
Vi ska vara deras freaks och original.

Vi har ett annat sätt att leva.
Vi har ett annat ideal.
Vi är de kantstötta och skeva, men det är vårt eget val.

--------------------

Jag älskar dig Loke, skivan beställd, du är underbar!
♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...